Penaja

Monday, March 7, 2011

Stone Cold Steve Austin - 3:16


Kepada peminat WWF/WWE mesti ingat lagi akan kehebatan Stone Cold Steve Austin. Pada lewat 90an, Stone Cold memang terkenal dalam arena gusti kerana terkenal dengan semangat yang kental ketika berlawan dan asyik maki hamun pihak lawan. Lebih2 lagi beliau terkenal dengan ‘finishing move’ yang dipanggil  ‘Stunner’ di mana ia boleh membuatkan pihak lawan cedera teruk.


Dengan memakai baju yang tertera 3:16 dan bercawat hitam. Beliau bergasak dengan hebat terhadap pencabarnya. 


Saya bukan nak bercerita kisah hidup beliau, tetapi berkenaan baju yang beliau pakai. Baju 3:16 yang Stone Cold pakai membuatkan ramai peminat teringin membelinya. Banyak terjual di pasar2 malam dan juga pasar raya. Saya pun turut teringin nak beli baju tersebut, tapi disebabkan waktu tu saya masih lagi bersekolah. Mana lah mampu nak beli baju camni. Nak minta kat orang tua, kang kena tempeleng lak sebab nak beli baju yang bukan2 nie. Lebih2 lagi masa tu ‘black metal’ tengah hangat. Nanti orang tua ingat baju apa lak yang saya beli ni.


Alhamdulillah saya bersyukur sangat kerana tak dapat beli baju nie. Nak tahu sebab apa..

John 3:16 adalah ayat daripada Bible yang sering digunakan di negara barat terutama di Amerika Syarikat yang bermaksud…

"Tuhan menyintai dunia ini dan dia mengirimkan anak lelakinya (Isa), supaya semua orang yang percaya kepadanya tidak akan menemui kebinasaan dan akan menghayati hidup yang kekal abadi".

JOHN 3:16" For God so loved the world that he gave his only Son, so that everyone who believes in him will not perish but have eternal life. 


Ramai orang tak tahu apa maksud sebenar 3:16 yang dipakai ni. Kebanyakkan baju yang dijual selalunya akan tertera perkataan John 3:16, Austin 3:16 dan juga 3:16. Jadi renung2 kan dan selamat beramal.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...