Penaja

Tuesday, March 15, 2011

Klasifikasi UFO


Kepada sesiapa yang mengkaji dan obses tentang UFO harus tengok filem 'The Fourth Kind'. Dimaklumkan filem ini adalah berdasarkan kisah benar yang berlaku di Nome, Alaska pada tahun 2000. Filem ini mengisahkan tentang isu makhluk asing yang menggangu penduduk di situ sehinggalah klimaks nya apabila kejadian penculikan oleh makhluk asing telah terjadi.

Sini saya bukan nak review mengenai filem ini atau bercerita mengenai penemuan-penemuan UFO atau makhluk asing di seluruh dunia. Cuma nak berkongsi tentang 4 pengelasan mengenai UFO yang terdapat dalam filem ini. Di mana ia boleh dijadikan panduan kepada pengkaji UFO yang berada di Malaysia. Berikut adalah peringkat-peringkat penemuan berkenaan UFO ini:


1. Penampakan: Kejadian ini banyak berlaku di seluruh dunia termasuklah Malaysia. Dalam hal ini, orang  ramai hanya nampak kelibat UFO atau makhluk asing.


2. Peninggalan Bukti: Tanda-tanda UFO atau makhluk asing datang singgah di sesuatu tempat. Contoh yang terjadi adalah 'corp circles' dan kawasan laluan UFO yang menyebabkan berlakunya kebakaran dll.


3. Perhubungan: Komunikasi antara manusia dan juga makhluk asing, sama ada dengan bahasa mudah difahami atau bahasa asing.


4. Penculikan: Ini adalah pengelasan terakhir dan juga yang paling serius. Penculikan manusia atau haiwan ternakan sebagai medium untuk dijadikan sebagai uji kaji.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...